Handelsbetingelser

1. Køb hos Toolster

Ved handel på Toolster.dk accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler hos os.

Toolster opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

2. Priser

Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende inden for Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:

  • Force majeure – vi er kun ansvarlige så længe det følger af danske ufravigelige regler.

3. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris.

4. Levering

Toolster leverer fra dag til dag på hverdage, såfremt din bestilling er placeret før kl. 15.00 og de pågældende varer er på lager. Lagerstatus kan du se på alle varer på shoppen.

Du kan vælge mellem flere fragtmuligheder. Toolster bruger GLS til pakker op til 20 kg til pakkeshop og 30 kg til private og erhvervsadresser. Danske Fragtmænd tager over, hvis forsendelsen er tungere.

GLS pakkeshop

Vægt Pris
0–20 kg 59,00

Du vælger selv, hvilken pakkeshop vi skal levere til, og du får en SMS, når du kan afhente din pakke. Dette kan gøres uden for normale arbejdstider.

GLS erhvervsadresse

Vægt Pris
0–20 kg 59,00
20–30 kg 79,00

Få leveret pakken på din arbejdsplads og tag den med hjem.

GLS privatadresse

Vægt Pris
0–1 kg 75,00
1–5 kg 89,00
5–10 kg 109,00
10–30 kg 199,00

Få leveret pakken derhjemme. Hvis du ikke er hjemme, skal du afhente pakken i den valgte pakkeshop den efterfølgende dag. Du kan også angive, hvor pakken må stilles, hvis du ikke er hjemme — dette er dog på eget ansvar.

Danske Fragtmænd

Vægt Pris
20 kg og opefter 399,00

De oplyste priser for levering og forsendelse gælder for levering i hele Danmark, dog kun til brofaste øer.

BEMÆRK: Op til højtider, helligdage og ferie kan der forekomme længere leveringstider.

5. Afbestillinger

Vi kan ikke garantere, at afbestilling er mulig, men ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved at fremsende en e-mail med teksten “Afbestilling” i emnelinjen. Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail, kan denne returneres til afsender med teksten “Afbestilling” i emnelinjen. Afbestilling bør ske inden kl. 14 samme dag, som bestillingen er foretaget.

6. Betaling

De mulige betalingsmåder er:

  • Dankort
  • Visa
  • MasterCard
  • Sparxpress
  • MobilePay
  • Anyday
  • ViaBill

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto, indtil vi trækker beløbet i forbindelse med, at din ordre afsendes. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Har du valgt betaling med Sparxpress og du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos Sparxpress også.

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: anyday.io/da/terms-conditions/shopper.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: viabill.com/dk/legal/viabill/.

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

OBS! Ved betaling med EAN (offentlig fakturering) pålægges et administrationsgebyr på 200 kr., såfremt Toolster skal ændre fakturaen på baggrund af manglende informationer ved bestilling.

7. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, kan du enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for “rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Du kan bruge vores RETURPORTAL til din reklamation.

Eller sende varen til:
Toolster ApS
Industrivej 28–30
7430 Ikast

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

8. Ved fragtskade

Ved skader på emballagen er det vigtigt, at du gør indsigelse over for transportøren ved modtagelsen. Vi opfordrer kraftigt til, at du undersøger varen ved modtagelse og reklamerer hurtigst muligt til os.

Skjulte fragtskader – hvad gør jeg?

Risikoen for fragtskader er der altid ved modtagelse af pakker. For at lette din reklamationssag anbefaler vi, at du inden for 2 dage efter modtagelsen tjekker, at varen er i forventet stand. Hvis dette ikke er tilfældet, skal dette reklameres til os pr. e-mail med billeder af skaden vedhæftet.

Toolster har behov for billeder af:

  • Fotos af alle pakkens udvendige flader.
  • Fotos af den samlede indvendige beskyttelse.
  • GLS-label skal kunne ses på et af billederne af emballagen.
  • Fotos af selve skaden på produktet.

Eller via vores RETURPORTAL.

Det er vigtigt, at al emballage samt vare gemmes og ikke tages i brug, indtil sagen er afsluttet, da det letter din reklamationssag.

10. Er De i tvivl

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Toolster, at De retter henvendelse til Toolster på mail info@toolster.dk eller på telefon 97 15 15 00.

11. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer:

  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
  • Varen skal undersøges ved modtagelse, og fejl/mangler skal reklameres straks.
  • Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke en ny 1-års periode. Vi forbeholder os retten til at foretage afhjælpning i form af reparation eller ombytning.
  • Toolster forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt.
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1 % pr. påbegyndt måned.

12. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@toolster.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag — uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her.

13. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@toolster.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen nederst i handelsbetingelserne. Du kan også returnere via vores RETURPORTAL. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Er du ToolsterPlus-kunde, har du 365 dages returret på nye og ubrugte varer i original emballage.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og du hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for større varer, der leveres på palle eller som stykgods med fragtmand.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 1.200 ex. moms. Vi kan også hjælpe med returneringen. Udgifterne til returnering af disse varer oplyses inden returnering.

Varens stand ved retur

Hvis varen har mistet værdi, fordi du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger, hvis du har valgt en anden leveringsform end vores billigste standard), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om fortrydelse.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for returnering.

Varen sendes til:
Toolster ApS
Industrivej 28–30
7430 Ikast

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi afhenter ikke returpakker i pakkeshops o.lign.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Du kan også returnere via vores RETURPORTAL.

14. PriceRunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kr., hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.

Købsgarantien gælder for privatpersoner, der er bosiddende i Danmark, og den gør sig gældende, hvis butikker ikke påtager sig deres lovbestemte ansvar inden for 60 dage efter et køb.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for en time at registrere dig på deres hjemmeside. Det er gratis og tager kun et øjeblik. Besøg PriceRunner for at få gratis Købsgaranti.

Hvis du ønsker, at dit køb skal blive omfattet af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er beskadiget, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver, eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti omfatter altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er omfattet af garantien, samt de gældende vilkår.

Ja tak, send mig til PriceRunner for registrering af Købsgaranti op til 50.000 kroner!

15. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Toolster ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på toolster.dk er Toolster ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det — f.eks. hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, de blev indsamlet til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@toolster.dk.

16. Standardfortrydelsesformular

Til:
Toolster ApS
Industrivej 28–30
7430 Ikast
info@toolster.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Bestilt den: _________________________________

Modtaget den: _________________________________

Forbrugerens navn: _________________________________

Forbrugerens adresse: _________________________________

Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir): _________________________________

Dato: _________________________________

Denne standardfortrydelsesformular er udarbejdet af e-mærket til brug for e-mærkede netbutikker. Formularen er udarbejdet på baggrund af Forbrugeraftalelovens bilag 3.

Alternativt via vores RETURPORTAL.

PRISGARANTI, PRISMATCH, STORKØB

Prisgaranti

Vi vil være din fortrukne leverandør af værktøj og har derfor mærket nogle af vores varer med et prisgarantiskilt. Finder du varen billigere andre steder, matcher vi prisen. Send en mail på info@toolster.dk med oplysninger om, hvor du har fundet varen.

Det gælder på alle de varer, som har mærket PRISGARANTI.

Følgende punkter skal overholdes:

  • Varen skal være identisk.
  • Varen skal være til salg på en aktiv dansk hjemmeside eller butik og være på lager.
  • Gælder ikke ved kø-tilbud, åbningstilbud, tilbud i begrænset antal, medlemstilbud eller personlige tilbud.
  • Der skal være tale om en annonceret pris.

Har du allerede fået leveret din vare, og er det inden for 14 dage efter leveringen, kan du gøre brug af prisgarantien på bestilte varer ved at skrive til os på info@toolster.dk. Husk at angive ordrenummer.

Prismatch

Hos Toolster holder vi hele tiden øje med priserne på markedet, men det er svært at være over alle priser på nettet hele tiden. Finder du en vare på toolster.dk uden prisgaranti billigere et andet sted, så send os et link på info@toolster.dk. Vi kigger på, om vi kan matche prisen, og vender hurtigt tilbage.

Følgende punkter skal overholdes:

  • Varen skal være identisk.
  • Varen skal være til salg på en aktiv dansk hjemmeside eller butik og være på lager.

Storkøb

Har du en større ordre? Fx udstyr til en ny medarbejder, forbrug i produktion eller generhvervelse efter tyveri. Send din liste til info@toolster.dk, så vender vi hurtigst muligt tilbage med en pris. Der må også gerne være varer på listen, som ikke lige er på shoppen — vi har mange års erfaring i branchen og et bredt leverandørnetværk.

Handelsbetingelserne er senest opdateret: 30.09.2025